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M2R/PFE 2021| Insertion d’aiguille : rendu haptique et échographique (FR)
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M2R/PFE 2021| Insertion d’aiguille : rendu haptique et échographique (FR)
M2R/PFE 2020-21| Cloth/tissue Simulation on the GPU, a red/black approach
M1/M2R/PFE 2020-21| On Büchi sequences, combining Computer Graphics, Deep Learning and Mathematical logic: with matrices (FR) or with Polynomials (FR)
M1/M2R/PFE 2020-21| Parallel Mixed-Mesh generation, application to a child-birth gesture simulator (FR)

 

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M2R/PFE 2017 | 3D Mesh Completion in Virtual Immersion (FR)
M2R/PFE 2016| 3D Mesh Completion in Virtual Immersion (FR)
M2R/PFE 2016| Mesh Generation for Simulation
M2R/PFE 2015-16| Error Control for Childbirth Simulation
M2R/PFE 2015-16| 3D Models for Childbirth Simulator
M2R/PFE 2014-15| Bio-mechanical Modelling for brainshift
M2R/PFE 2014-15| Mechatronic-Simulation Coupling
Postdoc 2013| Bio-mechanical Simulator
M2R 2013-14| Re-meshing for Simulation
M2R 2013-14| Bio-mechanical Modelling
M2R 2012-13| Mixed Tensor-Mass
M2R 2012-13| Topology&Simulation
M1if 2011-12| Meshes for 3D Simulator
M1if 2011-12| Brain Deformation


Research Area:

J’effectue mon activité de recherche en Informatique Graphique, plus précisément dans le domaine de la reconstruction 3D à partir de différentes sources, principalement d’imagerie médicale, mais pas uniquement. La modélisation des objets mous (ou déformables) que l’on propose est généralement basée sur des modèles discrets, et, depuis quelques temps, continus. L’intégration d’informations multi-sources dans ces maillages triangulaires ou tétraédriques permet de simuler leurs déformations, tout en respectant leur comportement naturel. 
Le but recherché est de fournir des outils informatiques qui permettent de guider le personnel médical dans son diagnostic ou pendant une opération de traitement. Après l’opération, les modèles de simulation permettent une validation du traitement. L’originalité : l’intégration de la rhéologie dans les modèles discrets, pour offrir une alternative de simulation des déformations utilisable pendant l’opération, a contrario des méthodes classiques des éléments finis, précises mais plus gourmandes, surtout quand des conditions de non-linéarité sont requises. 

Keywords:

Computer Graphics | 3D Geometric Reconstruction | Soft Tissue Modelling | Deformable Objects | Physically-based Modelling | Biomechanical Simulation | Medical Imaging | Medical Applications (Radio- & Hadrontherapy, Brainshift)

Internet c'est con et ça abime les yeux, feriez mieux de ragarder la télé.

Internship/Stage:

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About the author...

I graduated from the INSA-Lyon, in the Computer Science dpt. Then, I obtained my PhD in 1999, in Computer Graphics. Since then, I am "Maître de Conférences" at the LIRIS, in the SAARA team.

I am teaching Computer Science, in the Computer Science Dpt, IUT Lyon1, located in Bourg-en-Bresse, where I have been in charge of the departement for 3 years (2008-2011). 

  • Linux Operating System
  • Compilation
  • System Programming in C
  • Advanced Linux and Administration
  • HTML/CSS, PHP

Contact : Fabrice JAILLET

Département Informatique Bourg-en-Bresse - IUT Lyon1
Bureau IN.207
71 rue Peter Fink, F-01000 Bourg-en-Bresse
Tél : +33 (0)4.74.45.50.67 (Site: 70.067) Fax : +33 (0)4.74.45.50.51

LIRIS CNRS-UMR5205
Bureau 211
Bâtiment Nautibus, Université Claude Bernard Lyon1

8-10 bd Niels Bohr, F-69622 Villeurbanne Cedex

Tél : +33 (0)4.72.44.81.92 Fax : +33 (0)4.72.43.15.36